Direktlänk till inlägg 12 februari 2010

Att det ska vara så svårt...

Av Cissi - 12 februari 2010 14:29

I mitt liv är det vissa saker som är svårare än andra.

En sak är det här med dammsugarpåsar. Har i många många år delat mitt hushåll med en mintgrön Hugin. Liten kompakt som jag köpte till min första lägenhet i slutet på 80-talet och färgen var därefter. Den har följt mig genom livet, men tillbringar nu en pensionärstillvaro hos Gunilla, hur det funkar med påsar till den nuförtiden vette sjutton, det var svårt redan på min tid.


När sedan  min kära mormor vek in kepsen på sin ålders höst gick jag från mintgrön Hugin till turkos Volta. En inte alltför modern dammsugare, men ändå ett snäpp bättre än min, som man med lite tur kunde hitta påsar till som passade till 99 %, så det fick duga. Den utförde sitt jobb med den äran, men med en ljudnivå som kunde väcka döda. Det där med ljudnvivå är för övrigt en helt annan historia. Påminn mig så ska jag berättar när vi köpte ny diskmaskin.

Nåja, dammsugare var det. När så min mor skulle flytta till lägenhet med centraldammsugare i höstas så såg jag min chans till ytterligare uppdatering.

-"Mamma" sa jag. "Får jag din dammsugare när du flýttar?"

- "Javisst" sa hon. det var inte svårare än så att komma upp sig i dammsugar världen. Så äntligen kom den då. Dammsugare modell Lux1. Säkerligen köpt för dyra pengar av någon käck dörrförsäljare som min mor av någon konstig anledning har så svårt att säga nej till.


Glad i hågen satte jag i kontakten och det var då jag insåg hur en dammsugare skulle låta och agera. Inte ens hundarna som i vanliga fall har tittat på mina pastellfärgade monster med skräck i blick orkade lyfta på huvudet när jag for omkring med "snabeldraken". Allt har varit frid och fröjd ända tills nu. För hur får man tag på dammsugarpåsar till en Lux1? Ja, inte var det bara att susa ner på Ica iaf! Efter många om och men och lite letande så har jag nu hittat www.dammsugarpasar.nu och med lite tur anländer det en förpackning nästa vecka. Så nu har jag, för att rädda fredagssaneringen, efter alla konstens regler "snittat" upp påsen tömt den på dess innehåll, lite i sopppåsen och lite överallt annars, tejpat ihop den med väldigt dyr och stark tejp som man vanligtvis har till ensillagebalar. Hoppas att den håller, för nu kör vi!


Sen undrar män varför kvinnor är på dåligt humör när man städar....  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cissi - 13 mars 2011 17:06

är det ju bra att man får ibland men det är ju helt otroligt att man alltid ska dra igång dom största projekten på helgerna när man egentligen ska vila upp sig inför nästa vecka. Idag har jag inlett "Operation rensa övervåningen" vilket innenär att...

Av Cissi - 8 mars 2011 15:33


till slut. Valparna alltså, men man blir ju liksom lika otålig då med och tycker att 'herreguuud kläm ut allihop nu då' för man är ju så nyfiken på hur många och vilka kön det är på valparna att det är väl liksom bara att krysta på så *matte' får sti...

Av Cissi - 5 mars 2011 08:33

Väntar man på nåt gott kan man aldrig vänta för länge heter det. Tålamod är en dygd. Intet är som väntans tider... Jamen allvarligt talat, vem har hittat på såna idiotsaker? Försäkringskassan? Alla vet ju att när det verkligen gäller så vill man ju h...

Av Cissi - 25 mars 2010 08:48

Att bli förälder är det största man kan vara med om det håller väl alla föräldrar med om. När man håller det där lilla knytet för första gången så är det det vackraste man sett och det händer något inom en som man inte trodde var möjligt. Det måste v...

Av Cissi - 12 mars 2010 19:02

Jag är utmanövrerad av en treåring. Att Alma är smart har jag aldrig betvivlat, aldrig heller att hon har lätt för att lära sig nya saker. Min vän Anna sade en gång några kloka ord om sitt hundval när någon hade kommenterat att hon hade köpt sig en B...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards