Direktlänk till inlägg 16 februari 2010

Vad är det med unga flickor och tungor?

Av Cissi - 16 februari 2010 12:33

Jag tillhör en av dom lyckligt lottade 40+arna som har vänner och bekanta på andra sidan 30. Ja jag kan t.o.m säga att jag har vänner på Facebook OCH i verkligheten som är under 20! På det här sättet får man ju en inblick i en värld som för egen del tog slut "many many moons ago"...


Det innebär också att man ju hela tiden får uppdateringar på div. foton från den ena festen efter den andra där det dricks både det ena och det andra. Inget speciellt med det, det såg ungefär likadant ut på korten från mina unga år med flaskor på bordet och sliskiga drinkar fast på den tiden stod det också en överfylld askkopp och tronade mitt på bordet och det var alltid någon på bilden som rökte, nuförtiden är ju den tappra skaran förpassad till balkongen.


Vad jag hakat upp mig på är varför när man blir fotograferad av någon, särskilt när man är lite lagom berusad, måste tungan ut? En helt vanlig partybild med glada människor, men man kan ge sig på att nånstans dyker det upp en ung flicka och sticker ut tungan! ja, inte sådär gulligt och lite oskyldigt näe då, man ska se ut som den där tomten i Kiss och köra den långa varianten eller gapa med öppen mun så att man riktigt kan se tonsillerna och på inga vis missar piercingen som sitter där som ett turistminne från Ibiza.


Annars är det väl bara att erkänna att man är gammal, över och inte förstår det budskap som bärs fram när unga flickor talar i tungor...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cissi - 13 mars 2011 17:06

är det ju bra att man får ibland men det är ju helt otroligt att man alltid ska dra igång dom största projekten på helgerna när man egentligen ska vila upp sig inför nästa vecka. Idag har jag inlett "Operation rensa övervåningen" vilket innenär att...

Av Cissi - 8 mars 2011 15:33


till slut. Valparna alltså, men man blir ju liksom lika otålig då med och tycker att 'herreguuud kläm ut allihop nu då' för man är ju så nyfiken på hur många och vilka kön det är på valparna att det är väl liksom bara att krysta på så *matte' får sti...

Av Cissi - 5 mars 2011 08:33

Väntar man på nåt gott kan man aldrig vänta för länge heter det. Tålamod är en dygd. Intet är som väntans tider... Jamen allvarligt talat, vem har hittat på såna idiotsaker? Försäkringskassan? Alla vet ju att när det verkligen gäller så vill man ju h...

Av Cissi - 25 mars 2010 08:48

Att bli förälder är det största man kan vara med om det håller väl alla föräldrar med om. När man håller det där lilla knytet för första gången så är det det vackraste man sett och det händer något inom en som man inte trodde var möjligt. Det måste v...

Av Cissi - 12 mars 2010 19:02

Jag är utmanövrerad av en treåring. Att Alma är smart har jag aldrig betvivlat, aldrig heller att hon har lätt för att lära sig nya saker. Min vän Anna sade en gång några kloka ord om sitt hundval när någon hade kommenterat att hon hade köpt sig en B...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards