Direktlänk till inlägg 25 mars 2010

Jäkla unge!

Av Cissi - 25 mars 2010 08:48

Att bli förälder är det största man kan vara med om det håller väl alla föräldrar med om. När man håller det där lilla knytet för första gången så är det det vackraste man sett och det händer något inom en som man inte trodde var möjligt. Det måste vara den värsta egotrippen man kan vara med om för nånstans har man ju gått och önskat att man ska få en liten kopia av sig själv. Gudarna ska vet att det har jag fått, JAG BLIR TOKIG! Alma är 3,5 år nu men ibland känns som om hon är ljusår äldre än mig och hon har svar på allt.


Just nu är vi inne i nån form av hat-kärleks period Alma och jag. Vi vill alltid vara tillsammans men vi blir bara osams hela tiden. Som i morse t. ex bara att få på sig kläderna är ett projekt i sig och från trosa till fullt påklädd har Alma hunnit gråta tre gånger och jag tappat tålamodet och gått ifrån henne minst fyra. Säger jag lyft på det ena benet lyfter hon trotsigt det andra. Säger jag långärmat ska hon ha linne, "men det är ju vinter" säger jag. "Då gör jag så här" säger hon och drar upp dom långa ärmarna på tröjan så långt hon kan. "Jamen skit i det då" mer eller mindre vrålar jag "Gå ut naken!" och går därifrån innan jag kokar över.

I ögonvrån ser jag hur det lilla monstret tittar på mig med stora ögon och säger lugnt: "Men det kan man ju inte, det är ju vinter!" - I rest my case

Efter en stund kommer Janne in från stallet och med ett stoiskt lugn och ser hur det kokar hos både mig och Alma. Snällt klär hon på sig så att vi kan åka till dagis och Janne flinar lite och säger att han ska söka jobb som fredsmäklare i Mellanöstern för det måste vara en baggis efter det att man bott ihop med oss och jag är nästan nödd att hålla med honom....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cissi - 13 mars 2011 17:06

är det ju bra att man får ibland men det är ju helt otroligt att man alltid ska dra igång dom största projekten på helgerna när man egentligen ska vila upp sig inför nästa vecka. Idag har jag inlett "Operation rensa övervåningen" vilket innenär att...

Av Cissi - 8 mars 2011 15:33


till slut. Valparna alltså, men man blir ju liksom lika otålig då med och tycker att 'herreguuud kläm ut allihop nu då' för man är ju så nyfiken på hur många och vilka kön det är på valparna att det är väl liksom bara att krysta på så *matte' får sti...

Av Cissi - 5 mars 2011 08:33

Väntar man på nåt gott kan man aldrig vänta för länge heter det. Tålamod är en dygd. Intet är som väntans tider... Jamen allvarligt talat, vem har hittat på såna idiotsaker? Försäkringskassan? Alla vet ju att när det verkligen gäller så vill man ju h...

Av Cissi - 12 mars 2010 19:02

Jag är utmanövrerad av en treåring. Att Alma är smart har jag aldrig betvivlat, aldrig heller att hon har lätt för att lära sig nya saker. Min vän Anna sade en gång några kloka ord om sitt hundval när någon hade kommenterat att hon hade köpt sig en B...

Av Cissi - 9 mars 2010 13:39

Idag är det så ljust ute att man blir alldeles blind när man tittar ut. Är det inte härligt? Man riktigt känner att nu är våren på väg, katterna blir riktiga mars-katter och stryker omkring hela nätterna och det droppar härligt från taken när snön sm...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards