Direktlänk till inlägg 15 februari 2010

Flexikoppel och bokföring

Av Cissi - 15 februari 2010 20:32

Dom säger att alla goda ting är tre och det är väl bra, kanske t.o.m sant. Vad vet jag? Det känns som att mitt liv kommer allt både gott och ont i en enda röra och hur ska man då kunna urskilja om det kommer tre stycken i taget.


Att de flesta onda ting är tre kan jag dock skriva under på iaf på min topp 3 lista som ser ut som följer:


1: Flexikoppel

 - Männniskan ursäkt för att den inte kan ha sin älskade hund lös för att den inte kommer på inkallning eller tycker om att jaga saker. Ytterligare dumma förklaringar till varför man har flexikoppel till sin hund är att man bor i stan/city och då är det ju så praktiskt att man kan låta hunden "löpa linan ut", som i det här sammanhanget har en helt annan betydelse, så den får känna sig fri men ändå vara kopplad. Om man nu har sin hund i flexikoppel på 5m och linan är längst ut och lite lagom spänd - ja, för hundj...ln drar ju lite också - ponera på alla olyckor som kan hända. Allt från barn som cyklar rätt på linan som likt en snubbeltråd sätter ett abrupt stopp på en annars rolig cykeltur. När "Jycken" bestämmer sig för ett sidbyte och lägger ett varv runt Svea 78, så att hon ramlar omkull och bryter lårbenshalsen eller när mattes lilla gullhjärta bestämmer sig för att jaga duvan på andra sidan gatan och springer rätt ut framför en bil och får avsluta sina dagar som ett lurvigt Moonboots på after ski i Åre.....

Javisst, hade bara Matte varit med på noterna och lyckats håva in jycken med dom klassiska rörelserna dra-tryckpåknappen-släpp-dra-tryckpåknappen-dra-släpp-tryckpåknappen så hade allt detta kunnat undvikas, men en sådan reaktionsförmåga har nog bara Lucky Luke som drar snabbare än sin egen skugga...

2: Bokföring

- Bara i Sverige har man ett system som bygger på att alla människor ljuger. Detta har gjort att alla måste lämna in sin deklaration varje år för att tala om att uppgifterna dom har redan stämmer...

Som småföretagare är om möjligt ännu mer som dom redan vet man måste bekräfta och det retar mig nåt så vansinnigt...

Att det mesta av den här aggressionen beror på att jag har lika stor ordning på mina papper som en dam har kvitton i sin plånbok ser jag väl som mest troligt.

Punkt 1 & 2 är för övrigt Djävulens påfund till människan...  


3: Folk som tror dom är ensamma i hela världen.

- Det gäller generellt såna som tror att andra inte har ett liv och kan gott och väl vänta tills dom gjort sitt. Jag ska ge två goda exempel. För det första. Människor som när dom kommer in genom dörrarna i en butik eller uppför/nerför en rulltrappa inte tar ett steg eller två så att andra kan passera! Nej då, jag kliver av/in stannar där jag vill och gärna tittar mig omkring en liten stund så att jag vet vart jag ska ta vägen. Om jag får mig en liten touch av någon stackare som av nån anledning inte hann undan vänder jag mig gärna om och blänger lite surt..

För det andra. Jag har under hela hösten arbetat med vaccinering mot svininfluensan. Det har varit blandad kompott, vissa dagar har det varit hysteriskt mycket folk och vi har å andra sidan kunnat vara några händer till, men gudarna ska veta att vi gjort så gott vi kunnat. Har man då väntat upp emot en timme och tycker att ingenting händer, detta gäller för det mesta småbarnsföräldrar, och man vet att man har nummer 64 och vi har precis ropat upp nummer 62. Tror ni då att man kanske börjar samla ihop sina saker(för småbarnsföräldrar har alltid en STOR väska med sig utifall att) och leta reda på Kalle 3 år? Inte. Nej, varför det? Bara för att jag nyss satt och ojjade mig över att det tog sån tid och att landstinget minsann aldrig kan göra nånting rätt? Nu är det faktiskt mig det gäller och då får det tar den tid det tar. JAG BLIR TOKIG! Kan någon se till att föräldrar med barn upp till 12 år slutar sättas i den bubbla av glas som omvärlden bygger upp. Visst, att få barn är det bästa som hänt mig också, men världen stannar inte!

Nog med gnäll nu. Charlotte Kalla har precis tagit OS-guld och i morgon ska jag baka mina första semlor i livet....det får räcka så....

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cissi - 13 mars 2011 17:06

är det ju bra att man får ibland men det är ju helt otroligt att man alltid ska dra igång dom största projekten på helgerna när man egentligen ska vila upp sig inför nästa vecka. Idag har jag inlett "Operation rensa övervåningen" vilket innenär att...

Av Cissi - 8 mars 2011 15:33


till slut. Valparna alltså, men man blir ju liksom lika otålig då med och tycker att 'herreguuud kläm ut allihop nu då' för man är ju så nyfiken på hur många och vilka kön det är på valparna att det är väl liksom bara att krysta på så *matte' får sti...

Av Cissi - 5 mars 2011 08:33

Väntar man på nåt gott kan man aldrig vänta för länge heter det. Tålamod är en dygd. Intet är som väntans tider... Jamen allvarligt talat, vem har hittat på såna idiotsaker? Försäkringskassan? Alla vet ju att när det verkligen gäller så vill man ju h...

Av Cissi - 25 mars 2010 08:48

Att bli förälder är det största man kan vara med om det håller väl alla föräldrar med om. När man håller det där lilla knytet för första gången så är det det vackraste man sett och det händer något inom en som man inte trodde var möjligt. Det måste v...

Av Cissi - 12 mars 2010 19:02

Jag är utmanövrerad av en treåring. Att Alma är smart har jag aldrig betvivlat, aldrig heller att hon har lätt för att lära sig nya saker. Min vän Anna sade en gång några kloka ord om sitt hundval när någon hade kommenterat att hon hade köpt sig en B...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<<
Februari 2010 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards