Alla inlägg den 5 mars 2011

Av Cissi - 5 mars 2011 08:33

Väntar man på nåt gott kan man aldrig vänta för länge heter det. Tålamod är en dygd. Intet är som väntans tider... Jamen allvarligt talat, vem har hittat på såna idiotsaker? Försäkringskassan? Alla vet ju att när det verkligen gäller så vill man ju ha saker gjorda "igår" =)


Ta det här med att gå till frissan t. ex. Har man väl bestämt sig för att man är långhårig då vill man ju inte höra att "jag har en tid om tre veckor" för aldrig är väl luggen sååå lång och håret sååå bångstyrigt som när man väl har bestämt sig för att gå till frisören.'


Det kan dras paralelleller till allt möjligt. Jag menar hur svårt kan det vara att gå ner 25 kilo till imorgon - egentligen, eller hur lång tid kan det ta för en fyraåring att få på sig jackan när det enda man vill är att komma iväg i tid till vart man nu ska. Varför gnäller jag då? Jo, för att jag sitter här och väntar på att min hund Yrsa ska valpa och det känns som om det aaaaaldrig händer. Under tiden går jag här och vankar och väntar och får inget vettigt gjort känns det som. Jag har hamnat i samma bubbla som när jag väntade Alma och hade gått 11 dagar över tiden. rastlösheten har tagot äver min kropp och irritationen växer. Herregud, det har ju till och med gått så långt att jag bloggar. Tacka Anna för det, hon har tålmodigt väntat på detta inlägg.


Nu ska försöka göra lite nytta medans jag väntar och kanske ta tag i nåt vettigt som högen i tvättstugan - fast det är konstigt att maskinen ska behöva ta så lång tid på sig att tvätta ;) - efter det ska jag sitta aktivt och lösa Melodikrysset..


Om Gud vill och grejjerna håller så har jag väl slutat vänta på Yrsas valpar till nästa blogg...

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards